Amb aquest Bloc vull donar a conèixer els dolços que vaig fent. Són les primeres passes per dur a terme, algun dia, un projecte més gran i llaminer. Per qualsevol cosa: edurnezermoduz@hotmail.es MOLTES GRÀCIES! / Con este Bloc quiero dar a conocer los dulces que voy realizando. Son los primeros pasos para llevar a cabo, algún día, un proyecto mayor y más dulzón. Para cualquier cosa: edurnezermoduz@hotmail.es ¡MUCHAS GRACIAS!
RECEPTES I FOTOGRAFIES FETES PER MI / RECETAS Y FOTOGRAFÍAS HECHAS POR MI

dijous, 18 de desembre del 2014

Pastís de xispetes de xocolata / Pastel de chispas de chocolate

El dolç que avui us porto m’agrada presentar-lo com un pastís de xispetes de xocolata. Avui en dia tenim tendència a anomenar aquests pastissos Plum cakes, tot i que realment no hauria de ser així.

El dulce que hoy os traigo me gusta presentarlo como un pastel de chispas de chocolate. Hoy en día acostumbramos a llamar a estos pasteles Plum Cakes, aunque esto no debería de ser así.
El Plum cake és un bescuit d’origen britànic, exactament el que coneixeríem com un pastís de cireres o panses. Ara bé, en l’actualitat rep el nom de Plum cake tot aquell dolç fornejat dins un motlle en forma rectangular, porti les fruites anteriorment esmentades o no. El púding anglès ve a ser pràcticament el mateix, tot i que en aquest cas a l’interior del coc hi ha trossets de fruita variada, en la majoria dels casos confitada.

El Plum Cake es un bizcocho de origen británico, exactamente lo que conoceríamos como un pastel de cerezas o de pasas. En la actualidad recibe el nombre de Plum Cake todo aquel dulce horneado en un molde en forma rectangular, lleve las frutas anteriormente mencionadas o no. El búding inglés viene a ser prácticamente lo mismo, aunque en este caso en el interior de la masa hay trocitos de frutas variadas, en la mayoría de los casos escarchada.
Es diu que els anglesos van difondre aquest dolç durant el període de colonització, davant la necessitat de dur a sobre menjar que pugues suportar els llargs viatges que realitzaven. A més de sucre, ous, farina, gasificant i llet, la massa porta mantega, ingredient que ajuda a que el pastís aguanti perfectament uns dies abans d’assecar-se.

Se dice que los ingleses extendieron este dulce durante el período de colonización, ante la necesidad de llevar encima comida que soportase los largos viajes que realizaban. Además de azúcar, huevos, harina, levadura y leche, la masa lleva mantequilla, ingrediente que ayuda a que el pastel aguante perfectamente unos días antes de secarse.
En el meu cas, però, tot i que el coc presenta una forma rectangular, no l’anomenaré Plum Cake, sinó que rebrà el nom que ja us he presentat a l’inici de la publicació.
A Anglaterra és molt popular a l’hora del té, ja que és una queixalada ideal per a l’hora d’esmorzar o berenar. Irresistible amb els trossets de xocolata!

En mi caso, aunque el bizcocho presenta una forma rectangular, no lo llamaré Plum Cake, sino que recibirá el nombre que ya he apuntado en el inicio de la publicación.
En Inglaterra es muy popular en la hora del té, pues es un bocado ideal para la hora de desayunar o merendar. ¡Irresistible con los trocitos de chocolate!

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada